Saturday, December 1, 2012

Mario Šegon

Hrvatski automobilista koje je u auto sport ušao davne 1969. godine i od samog starta se opredelio za disciplinu reli.
Prve sezone kao i većina tadašnjih početnika u automobilizmu kreće da nastupa sa zastavom 750, popularnim fićom, da bi već sledeće godine nabavio alfa romeo 1300 i sa suvozačem Mataljem kreće u ozbiljnije pohode.
1971 godine nabavlja novi automobil takodje alfa romeo ali model gtv. Suvozač te godine bio mu je Zvonko Rogulj a sve tri godine nastupa za AMD Rudolf Štiglić i na reliju Sutjeska ostvaruju zapažen rezultat.
Sledeće četiri godine zbog finansijskih razloga pravi pauzu u auto sportu da bi se 1976. vratio na reli sa novim automobilom ali ovoga puta domaće proizvodnje. Reč je o zastavi 101 1300 grupe 2. Pored novog auta imao je i novog suvozača Slavka Peračkovića, sa kojim je u narednim godinama ostvarivao uspešnu saradnju.
Te godine nastupa na YU reliju, aprilskom Beogradskom reliju, Tara i Zastava reliju i kraju prvenstva osvaja 4. mesto u klasi.
1977 godine je formiran INA Team Rijeka a deo tima postaje i Šegon sa suvozacem Vidasom.
Nastupaju sa fiatom 128 grupe 2 sa kojim Mario ostaje sve do 1984 godine i pored relija pojavljuje se i na par kružnih i brdskih trka.
 1984 godine nabavlja reno 5 grupe A i pored jugoslovenskog prvenstva nasutpa i na Alpe Adria Kupu gde na kraju sezone ostvaruje 3. mesto u klasi 1600A.
1986. ostaje u istim prvenstvima ali menja auto, ovoga puta je to alfa GTV grupe A sa kojom osvaja drugo mesto u grupi A do 2000ccm na Alpe Adria Kupu i 3. mesto u domaćem šampionatu.
Posle jedne sezone u alfi na red dolazi fiat ritmo 130 tc ali posle čestih problema sa autom i finansijskih razloga opet pravi pauzu do 1995 godine. U toj pauzi sa svojim klubom "Fiume Šegon Racing" organizuje nekoliko brdskih trka na Preluku.
1995 godine nastupa i na reliju Monte Carlo za volanom lancia delta integrale grupe N i u konkurenciji Pirelli Winter Kup-a  osvajaju 5. mesto u klasi i 17. u grupi.
Posle toga se povlači iz aktivnog učešća na reliju i trkama uopste kao vozač ali nastavlja sa radom oko auto sporta.